Gift of God

Tel je zegeningen

Onze bankrekeningen zijn vaak mooi gevuld, elke avond kunnen we weer een stukje vlees met aardappels op ons bord scheppen en oh ja, de groente niet te vergeten. Als we ons vervelen pakken we een filmpje in de bioscoop of we duiken de stad in, om nieuwe kleren te kopen. ‘Pling’, doet onze iPhone. Je krijgt op zaterdagavond een WhatsApp-bericht van een goede vriend van je: ‘zullen we een biertje doen in de kroeg?’. Je gaat, want het kan. Je fietst naar huis en duikt je warme bed in. De zondag mag je naar de kerk om over God te zingen, te horen en te praten. Op de maandag ben je gezegend met werk, op dinsdag trouwens ook en hé, de hele week is het feest wat dat betreft. Dat allemaal na een lange periode van op school te hebben gezeten, want ook dat hebben we tot ons 24ste levensjaar kunnen doen. Drie weken per jaar hebben we vakantie en reizen we naar een ver land. Want daar hebben we immers hard voor gewerkt. We zijn gezegend met werk, geld, vakanties, vrienden, mooie spullen, onderdak en eten & drinken. We kunnen een relatie met God hebben, zonder dat we hoeven te vrezen voor ons leven. En toch, toch kunnen we klagen. Klagen tot we erbij neervallen. ‘Ik wil een relatie’, ‘Ja, maar hij verdient tweehonderd euro per maand meer dan ik’. En zo kan ik nog wel even doorgaan Het gras is altijd groener aan de overkant. Voor veel mensen lijkt dit wel een levensmotto. Het is een gevaarlijke gedachte, die jouw eigen verlangens op de eerste plek zet en de wil van God verdringt naar de tweede positie. Draai het eens om. Zet Zijn wil bovenaan en dank hem voor alles wat je hebt gekregen. God geeft je wat Hij vindt dat jij nodig hebt. Blijf vooral bidden. Keihard bidden en danken. We hebben dat gekregen om de lijn naar God zo persoonlijk te kunnen houden. Een (dank)gebed voor God, is een cadeau voor Hem en zorgt ervoor dat de duivel weer een stukje uit je leven wordt verdreven. Want satan geeft je die gedachten van: ‘ik wil meer, ik wil meer’. Elke keer als jij bidt, dan gebeurt er wat in de geestelijke wereld. Dank dat je kan bidden, dank voor wat je hebt en dank voor je wat nog gaat krijgen. Want het grootste cadeau wat we gaan krijgen, is zo groot, dat wij willen wegduiken als we het zien. En dat is bij het horen en het zien van God bij zijn wederkomst. Zijn heerlijkheid en grootheid zijn zo groot, dat we ons gaan schamen. Niets, maar dan ook niets kan dat overtreffen. Als je Jezus hebt toegelaten in je leven, dan is dat een cadeau waar je niet dankbaar genoeg voor kan zijn. Bekijk wat je hebt gekregen, dank God daarvoor en bedenk wat God ons gaat geven: het grootste cadeau aller tijden. Een eeuwig leven met en bij Hem!

Advertisements

One thought on “Tel je zegeningen

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s